Nieuws
Lekker Fit tips

Lekker Fit tips

Maandag 6 april 2020

Lekkerfit tips:

Gezond de verplichte thuisdagen door.

Het zal jullie, ouders en kinderen, maar gebeuren…weken thuis, geen school, geen sport en niet of nauwelijks naar buiten….

 

Een paar tips van jullie schooldiëtist:

1. Behoud het ritme van drie hoofdmaaltijden per dag. Probeer ook tijdens deze periode thuis goed te ontbijten, lunchen en sla de warme maaltijd, met voldoende groenten, niet over. Dit mag allemaal best wel 1-2 uurtjes later zijn dan op gewone schooldagen.

2. Zorg voor dagelijks gezonde tussendoortjes, zoals dat ook op school gaat; water, fruit, of groente in de ochtend. Een groentesoepje of nog wat fruit of groente in de middag en wat magere zuivel en/of wat ongezouten nootjes in de avond.

3. Zo is er ook minder ruimte om te veel ongezonde tussendoortjes te eten. Doe dat dan een of twee keer per week en geniet er dan ook van!

4. Vitamine D is nu extra belangrijk. Geef uw kinderen (en uzelf) dagelijks 10 mqg, volgens voorschrift.

 

Hier nog een verantwoord recept voor de lunch om samen met uw kind(eren)te maken: Appeltosti

Benodigdheden: Tostiapparaat of een oven, sneetjes bruin brood, halvarine, een appel, kaneel en suiker

Zo maakt u het: Besmeer de sneetjes brood met halvarine. Was de appel goed en snijd deze in dunne plakken. Beleg een sneetje brood met de plakken appel en strooi er wat suiker en kaneel over. Leg de tweede snee brood er bovenop en bak de tosti in het tostiapparaat.

Eet smakelijk!

 

Tip van Juf Lisa (lekkerfit): Blijf ook thuis bewegen.

Doe mee met mijn challenges via instragram: juf.lisa.lf

Of doe mee met de video’s van lekkerfitthuis op youtube

 

Veel plezier ermee & blijf gezond.

 

Veel liefs,

 

Lotti Elfferich, De Rotterdamse Dietist

&

Juf Lisa, Lekkerfit


Terug